Budowanie silnej marki na rynku mody to wyzwanie. Z chęcią Ci w nim pomogę!

Przeczytaj artykuły i zdobądź wiedzę Zobacz moje portfolio

Greenery kolor roku 2017 Pantone – znaczenie | style editorial #8

Greenery kolor roku 2017 Pantone – znaczenie | style editorial #8

W tym roku gramy w zielone! Kolorem 2017r. według Pantone Colour Institute został Greenery, symbolizujący odrodzenie, nadzieję i świeżość. Rośnie potrzeba powrotu do natury i odłączenia się od technologii w każdej wolnej chwili, która nie wymaga korzystania z niej. Wyciszenie, relaks, balans. Tego szukamy. Jedność, wspólnota i wyższe cele kierunkują nasze życie społeczne, polityczne i to bardzo przyziemne, takie jak ubrania i rzeczy, którymi otaczamy się na co dzień. 

KOLOR ROKU 2017 – GREENERY – TŁO SPOŁECZNE I POLITYCZNE

Patrząc z boku na działania Instytutu Pantone można odnieść wrażenie, że pewnego dnia spotyka się grupa ludzi i dyskuje jaki kolor będzie najmodniejszy w następnym roku. Nadchodzi grudzień, pojawia się raport i kilka inspirujących obrazków, a marki przygotowują linie produkcjne, żeby jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu, wprowadzić do sprzedaży topowy trend. Tymczasem tak naprawdę to lata pracy osób zajmujących się obserwacją społeczeństw, badaniem polityki, analizą zmian ekonomicznych i postępem technologicznym. Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Colour Institute powiedziała The Cut:

„Przewidywanie trendów to umiejętność wnikliwego patrzenia na to, co się dzieje, a co może wydarzyć w przyszłości, tak, by określić kluczowe wskaźniki wpływające na naszą przyszłość i ich znaczenie dla kolorów.” 

Niektórzy żartują, że w kontekście elekcji w Stanach Zjednoczonych, Greenery oznacza pieniądze i podzieloną scenę polityczną. Pressman twierdzi, że Pantone inspirowało się mottem projektantki mody Vivienne Westwood – „Kupuj mniej, wybieraj lepiej, spraw by trwało.” W podobnych duchu postępuje więcej marek, m. in. H&M (z powracającymi co sezon kampaniami recyklingowymi i liniami ubrań wyprodukowanych w poszanowaniu środowiska). Wiceprezeska Pantone podkreśla, że choć nie ma odwrotu od technologii i już zawsze będziemy żyć w świecie, który ona warunkuje, to wciąż postępuje trend w designie, idący w przeciwnym kierunku – do natury.

GREENERY – KOLOR ROKU PANTONE – ZNACZENIE

Każdy kolor niesie ze sobą znaczenie i skojrzenia, które budzi w naszych umysłach. Greenery, kolor roku 2017, to ożywienie, odnowa, regeneracja, odmłodzenie, odświeżenie i przywrócenie do życia. Różnice między odcieniami zieleni są delikatne, ale znaczące. Np. szmaragdowy to mądrość i miłość (starożytni rzymianie ofiarowali szmaragd bogini miłości – Venus), symbol odrodzenia. W 2013 roku to właśnie emerald (szmaragdowy) był wybrany jako barwa roku Instytutu Pantone. Jaka jest między nimi różnica? Greenery symbolizuje minimalizm, a jego poprzednik – luksus. 
Kolor zielony w brandingu oznacza świeżość, równowagę, bycie przyjaznym dla środowiska. Kojarzy się z powodzeniem i wzrostem. Ma pozytywne konotacje. 

PANTONE – GREENERY I INNE ODCIENIE ZIELONEGO – UBRANIA I DODATKI

Jak nosić kolor zielony? Do czego pasuje? Wbrew pozorom zadanie nie jest takie łatwe. Chyba, że chcemy wyglądać jak słynna limonkowa puchowa kurtka, albo modne swego czasu neony w połączeniu: zakreślacz zielony x zakreślacz żółty. 
Na stronie Pantone znajdziecie bardzo konkretne zestawienia kolorystyczne, w tej zakładce>>. Jeśli nie chce Wam się szukać, to poniżej przedstawiam kilka gotowych propozycji. Moim zdaniem godne rozważenia!
PROTIP: Na produkcję ubrań w barwie greenery może już być za późno… ale warto wykorzystać ten kolor w materiałach graficznych swojej marki. Choćby w postaci opakowań, kopert, tła banerów reklamowych czy wstążki do paczek. Niedużym kosztem nawiążecie do znajomości trendów, jednocześnie nie tracąc charakteru swojej firmy. 
Giorgio Armani Fall 2017 | Darja Barannik – Copenhagen Fashion Week FW16-17 | 
Dries van Noten | Free People

Fashion Editor, Christine Centenera, ph. Vanessa Jackman | Vogue | The Zoe Report, Adam Katz Sinding ph. Vanessa Jackman | Tamara Kalinic 

Stockholm Streetstyle | Gucci | Natalie Joos, Milan Fashion Week | tokyomoderstreet.com

Elle UK | Viviana Volpicella, ph. Melodie Jeng Getty Images | Vogue, ph. Phil Oh | Styledumonde | www.fashionbranding.pl ph. Magda M Fotografia

New York Magazine, Gilda Ambrosio, Giorgia Tordini | top Moye | sukienka MDLV (Modelove) | Vogue, Protagonist Spring 2017 | Sandra Semburg | Glamour ES | NY FW Who What Wear au | Stunnig Streetstyle 

Wątpię w to, że kolor zielony skradnie serca i szafy polskich fashionistek, bo to trudny barwa, niewiele osób potrafi ją nosić. Poza tym ani trochę nie przypomina szarego, czy pasteli, więc trudno go wkomponować w instagrama. No chyba, że w formie liścia monstery 😉
style
kapelusz HATHAT | szal MNISKHKA | płaszcz FEMI STORE | sweter H&M | spódnica LEMAT | torebka MARKS&SPENCER | botki KICKERS | pierścionek no name
za zdjęcia dziękuję: 

komentarzy 6

Odpowiedź