Budowanie silnej marki na rynku mody to wyzwanie. Z chęcią Ci w nim pomogę!

Przeczytaj artykuły i zdobądź wiedzę Zobacz moje portfolio

GIRL POWER

GIRL POWER

Dziewczynki mają być grzecznie, nie ubrudzić się, siedzieć cichutko, słuchać starszego brata, ustępować i nie wychylać się ze swoim zdaniem. W głowach im tylko szmatki, kosmetyki. Czy punktem kulminacyjnym ich życia jest ślub, gdzie w zamian za chwile spędzone w sukni księżniczki mają poświęcać się, podporządkowywać i służyć? Dlaczego kobiety są “wydawane za mąż”, a nie “żenią się”? Skąd biorą się to przedmiotowe traktowanie, szklane sufity, różnice w pensjach, stwierdzenia “ten zawód nie jest dla kobiet”? Jak wpłynęły na naszą obecną sytuację ruchy sufrażystek i co zmieniają manifestacje feministek? Czy dziewczynki i chłopcy, kobiety i mężczyźni mają równe szanse? Dużo się teraz o tym mówi, dużo się dzieje. W branży reklamowej można już chyba mówić o trendzie G I R L  P O W E R. Bardziej niż równouprawnieniem mówimy po prostu tym, że dziewczyna może więcej, może wszystko, może robić co chce i być kim chce. Nie musi mieć narzuconej roli matki, nie musi wybierać między pracą, a domem, nie musi się zgadzać, ale może. Może mieć dowolne marzenia. Jak każdy. Jest wolnym człowiekiem.

Typowy obraz kobiety w reklamie?
Dziwi się, że płyn do naczyń może umyć tyyyyle talerzy (fairy),
ledwo ogarnia, że czysta pralka = czyste pranie (calgon),
jest wniebowzięta, bo mężczyzna jej życia podczas kolacji w eleganckiej restauracji wręcza jej ULUBIONE podpaski (bella),
ewentualnie jest blacharą dachową (blachtex) lub samochodową (sonax). 
Oczywiście takich smaczków jest więcej, ba! Możemy poczytać sporo opracowań naukowych na ten temat. Żeby jednak zacząć ten tydzień pozytywnie i z energią mam kilka zdań o najgłośniejszych kampaniach girl power. Zachęcam do obejrzenia paru krótkich spotów reklamowych. Jeśli my nie będziemy w siebie wierzyć, to jak przekażemy wartości i siłę kolejnym pokoleniom kobiet? 
#likeagirl
Kiedy wyrażenie biegasz jak dziewczyna, rzucasz jak dziewczyna, bijesz się jak dziewczyna, zaczyna oznaczać słabość i być obraźliwe? Kiedy wywołuje w nas uczucie wstydu? Kampania Always pokazuje jak takie stwierdzenia rozumieją kilkuletnie dziewczynki, jak mężczyźni, a jak kobiety. Sprawdźcie koniecznie!
Inspire her mind
Dziewczynki nadają się do rzeczy humanistycznych, a chłopcy ścisłych, inżynierskich. Dziewczynki są ładne. Chłopcy mądrzy. O tym, że słowa mają moc, a my często nie zdajemy sobie z tego sprawy.
Dove real beauties
Jak bardzo krytycznie podchodzimy do swojego wyglądu, a jak postrzegają nas inni? Kiedy my zwracamy uwagę na swoje zbyt wąskie usta, za duże uszy i rzadkie rzęsy, ktoś inny widzi w nas promienny uśmiech i duże oczy. Akceptacja siebie i dostrzeganie pozytywów!
Dlaczego kobiety zawsze przepraszają
Nic dodać, nic ująć. 
This girl can
Możemy wszystko. Nie ważne kim jesteśmy, co robimy na co dzień. Chcemy pływać, pływamy. Chcemy wyjechać na wolontariat do RPA – wyjeżdżamy. Dążymy do pełnienia funkcji premiera, prezesa zarządu międzynarodowej korporacji albo prowadzenia firmy budowlanej? Proszę bardzo! Kobieta to nie słaba płeć.
Ban bossy
Zakazać słowa władcza. Kobieta może być szefem. Kobiety pełnią funkcje kierownicze i mają do tego odpowiednie kompetencje. Boss to nie to samo co bossy. Ambitna, pewna siebie i swoich wartości kobieta nie jest władcza. Po prostu ma siłę! Kampania z Beyonce trafia do szerokiej publiczności.

Pozory mylą. Dziewczęcy płaszczyk, spódnica w kwiaty z koronką i uśmiech nie oznaczają słabości i uległości. Ani infantylności. To tylko ubrania, które danego dnia miałam ochotę na siebie założyć. W jednym z numerów magazynu Pani prezentowano ideę “Siła jest kobietą”, z kolei w Elle cyklicznie poczytać możemy, o kobietach sukcesu, nadziejach polskiej nauki i silnych osobowościach. “Typowa” prasa kobieca, taka, która głównie ma dostarczyć nam rozrywki, również porusza takie tematy. Warto się im przyjrzeć. Długo można by rozprawiać, analizować sytuację i obraz kobiet, stereotypy, role narzucane przez kultury i religie. 
Jeden z najprostszych wniosków, jakie możemy wyciągnąć jest taki, aby nie bać się, podejmować wyzwania, podkreślać swoje kompetencje i potrzeby, ale i pokazać wrażliwość, powiedzieć stop, nie, nie jestem robotem. Po prostu być sobą.
//////////////

kapelusz / hat: HATHAT | szal / scarf: H&M | płaszcz / coat: NEW LOOK | t-shirt: LAS | spódnica / skirt: NEW LOOK sh | buty / shoes: KICKERS | torebka / bag: od Mamy / from Mum

///////////////

P.S. Kiedy przygotowywałam dla Was ten wpis, nie przewidziałam, że i na gali rozdania nagród filmowych – Oscarów – będziemy świadkami manifestu kobiet. Słowa Patricii Arquette można odnieść do problemów w każdym kraju na świecie, nie tylko USA, jak i do wielu branży, nie tylko tej rozrywkowej. Choć nie wiem czy wiecie, że w Hollywood kobiety otrzymują zaledwie 15% ról głównych oraz 30% ról, w których mają tekst do wypowiedzenia?

#askhermore
Jeśli interesujecie się sytuacją kobiet na świecie to polecam Wam audycję Słowo na F, której głosem jest m.in. Kokijaże.

komentarze 32

  • Agnieszka Rybicka
    4 lata ago

    Hmm, jestem zdecydowanie dziewczyną, która od zawsze uwielbia spędzać czas głównie z facetami i studiuje Informatykę 😀 Jestem w 100% za tym, żeby "wygładzić" stereotypy, żeby nie mówić o różnicach między mężczyznami a kobietami, ale podkreślać, że przedstawiciele obu płci są po prostu zwyczajnie ludźmi. Z drugiej strony nigdy (jeszcze) nie spotkała mnie dyskryminacja, z którą musiałabym walczyć. Bardzo mi się podoba Twój płaszczyk, kapelusz i torebka *.*

    • Marta Gutsche
      4 lata ago

      Może się z nią spotkałaś, ale nie postrzegłaś jej jako dyskryminacji tylko jako coś normalnego :> Niestety problemy z dyskryminacją czy seksizmem lubią się kamuflować, są przeźroczyste, niewidoczne na pierwszy rzut oka. Zaszywają się w niuansach.
      Ale jeśli faktycznie, nigdy się z tym nie spotkałaś to masz szczęśliwe życie! :))

    • Kasia Kwiecień
      4 lata ago

      to racja! takie rzeczy lubią przybierać niepozorną postać. Ale kurcze fajnie Agnieszka, że zmieniasz postrzeganie kobiet w męskim świecie informatyki. Dokładnie o to chodzi, że każdy z nas jest człowiekiem!

      Dziękuję Ci bardzo za komentarz!

  • Light Clothes
    4 lata ago

    Ja tam ciesze się, że jestem babą 🙂
    Śliczny masz ten płaszczyk 🙂

  • Anna ANTJE
    4 lata ago

    Nienawidzę stereotypów i szufladkowania… Uważam podobnie jak Agnieszka Rybicka!
    Świetna stylizacja i post!

  • Marta Gutsche
    4 lata ago

    No taki ładny komentarz napisałam i chyba mi się nie wysłała jak trzeba!

    Jak dla mnie niezwykle optymistyczne jest to, że ostatnimi czasy naprawdę coraz więcej się mówi o problemach które, wyżej przytoczyłaś. Coraz więcej kobiet zaczyna je zauważać i głośno nie zgadzać się z mocno przestarzałym już społeczno-kulturowym porządkiem. Zmiany zawsze rodzą się z potrzeb, dlatego warto mówić, warto pisać! 🙂

    Super, że zdecydowałaś się na napisanie tego posta i dzięki za podlinkowanie nas:)) Już idę na fb powiedzieć ludziom, żeby tu przyszli i czytali! 😀

    • Kasia Kwiecień
      4 lata ago

      tam wyżej jest jeszcze Twój komentarz!
      i ja dziękuję! temat ważny, trzeba rozmiawiać 🙂

  • Karoli Ma
    4 lata ago

    Dziękuję za ten wpis 🙂

  • Beauty Follower
    4 lata ago

    Great scarf and coat dear!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

  • Magda
    4 lata ago

    Ja tam się nie nabiorę na Twój dziewczęcy styl – w duszy jesteś wojowniczką. I dobrze;)
    Największe wrażenie zrobił na mnie spot z "przepraszaniem" – muszę wziąć go sobie do serca;)
    Nie cierpię stereotypów i uległości wymuszanej. Pracując jako fryzjerka i wizażystka ze zdumieniem obserwuję jak wiele kobiet "drży" na myśl o tym co powie facet na moją nową fryzurę lub makijaż…

    • Kasia Kwiecień
      4 lata ago

      Ty właśnie ze względu na pracę na pewno masz bardzo trafne obserwacje w tej kwestii! Przyznam szczerze, że mnie takie rzeczy przerażają, że można być na maksa podporządkowanym komuś. I to nawet w kwestii drobiazgów.

      Spotów jest więcej, a to tylko te z ostatniego czasu! Może jeszcze coś na ten temat napiszę w przyszłości 🙂
      dzięki!

    • Magda
      4 lata ago

      Czytałaś nowe Wysokie Obcasy Extra – duuużo o feminizmie, ale w formie dyskusyjnej, a nie agresywnej – jakoś od razu z Tobą mi się skojarzyło:)

  • Pretty Tiny Things
    4 lata ago

    Looking amazing!

    Would you like to follow each other ?

    Kisses

    Emily from PTT

  • Anka Slomka
    4 lata ago

    A TY zawsze jestes soba.. widze to w Twoich konsekwentnych wyborach ubran – dla mnie to niebywala i rzadka cecha. Power Girl!
    Pozdrawiam. Anka

  • Krystyna
    4 lata ago

    Poruszyłaś bardzo ważny temat. Chwała Ci za to. Pozdrawiam serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

  • Fashiondoll.pl
    4 lata ago

    Kochana, po pierwsze jak zawsze świetnie przygotowany wpis!! Uwielbiam tu zaglądać!
    Do tego ty cudowna!!! Wspaniała stylizacja
    Super
    ♥️
    Wielkie pozdrowienia:*
    Ola z Fashiondoll.pl

  • Monika Mo
    4 lata ago

    Chciałam coś napisać w komentarzu, żeby dać Ci znać, że się z Tobą kompletnie zgadzam, ale wyczerpałaś temat. Powtórzę się więc: zgadzam się w 100%.

    #bossbabe

  • Ourdestination
    4 lata ago

    cudowny płaszczyk i szalik!:)

  • Addicted to Passion
    4 lata ago

    Kasiu śliczny szalik, tak ładnie przełamał ten niebieski plaszczyk. Super!

  • joanna nieckarz
    4 lata ago

    cudownie wyglądasz! bardzo mi się podoba twój blog, z przyjemnością obserwuję:)

  • Amanda Waliszewska
    4 lata ago

    Świetny tekst, wiele kobiet wciąż boi się mówić głośno o tym, że nie musimy przepraszać za to, że jesteśmy kobietami. Dzięki za podesłanie kilku kampanii, których wcześniej nie znałam 🙂

Odpowiedź