5 rzeczy, na które czekam jesienią
Szkoły, studia podyplomowe, MBA i kursy dla pracujących zawodowo często służą tylko networkingowi. Idziesz na konferencję czy warsztaty nie po to, by zyskać nową wiedzę, ale cenne kontakty. I to jest ogromny atut takich wydarzeń, ale dziś pokolenie YZ (cokolwiek tu nie wpiszemy) potrzebuje czegoś więcej – konkretnej wiedzy wypływającej z doświadczenia. Znalezienie praktyków, którzy dodatkowo mają umiejętności, nazwijmy to, pedagogiczne – może graniczyć z cudem. Szczególnie w sektorze mody, biznesu i nowych mediów. Jednak ta nisza sukcesywnie nabiera rozpędu! Przed Wami 5 wydarzeń, na które z niecierpliwością czekam tej jesieni.
1. Fashion PR Talks
Ponad rok temu opublikowany został mój pierwszy tekst w rozwijającym się serwisie Fashion PR Talks. Dziś to już prężnie funkcjonująca instytucja, nie tylko kształcąca w zakresie biznesu mody, ale tworząca też forum wymiany doświadczeń i wiedzy oraz będąca miejscem, gdzie można znaleźć partnerów do zrobienia projektów zmieniających oblicze mody. Dla mnie ta współpraca to dobry warsztat stylu pisania i motywacja do rozwijania się w sektorze mody, ale przede wszystkim super atmosfera i okazja do poznania świetnych osób, które chcą tak jak i ja – nadać znaczenia modzie. Olka Kaźmierczak, założycielka Fashion PR Talks, w nowym roku akademickim zadbała o kadrę na wysokim poziomie. Nie mogę się już doczekać warsztatów z Marianną Szeib – Brand Managerem Christian Dior Parfumes – Strategii budowania marki i produktu luksusowego oraz Sue Seel – strateżką od PR-u konsumenckiego.
Jeśli interesuje Was tematyka to koniecznie sprawdźcie całą listę warsztatów TU.
Nie wiem czy wiecie, ale Fashion PR Talks wydaje też e-booki, możecie pobrać je tutaj. Wkrótce wydanie wrześniowe!
2. Marketing Progress
Konferencji około marketingowych jest mnóstwo. W każdym mniejszym, większym mieście organizuje się eventy branżowe, warsztaty i prelekcje, ale niewiele z nich jest cokolwiek warte. Prelegenci przychodzący na spotkanie jak na imprezę dla znajomych, z prezentacjami, których powstydziłby się student pierwszego roku studiów, bałagan organizacyjny i braki w podstawowych udogodnieniach (kawa i woda mineralna to luksus, do którego musisz dotrzeć ze sporym ekwipunkiem gadżetów od sponsorów, których nie potrzebujesz) są na porządku dziennym. A udział w takich wydarzeniach kosztuje – nie tylko paręset złotych – przede wszystkim czas, który można było bardziej twórczo, produktywnie wykorzystać. Są jednak takie inicjatywy, które wyznaczają kierunek i standardy w branży. W październiku będę uczestniczyć w organizowanej od kilku lat konferencji Marketing Progress poświęconej komunikacji. Tematem przewodnim jesiennej edycji jest Nowa Rola Marketingu – zapowiada się dawka wiedzy serwowana przez specjalistów z agencji, dużych firm i niezależnych ekspertów. Czy dowiem się czegoś nowego o influencerach, budowaniu experience routes odbiorców marki i tym co napędza branżę kreatywną, czyli video? Liczę na to, że tak!
Informacje o Marketing Progress znajdziecie TUTAJ.
3. Pierwszy numer L’Officiel Polska
Jestem fanką prasy drukowanej. Przy całej sympatii i używaniu mediów internetowych, to właśnie gazety są czymś wyjątkowym – przynajmniej dla mnie. Musi jednak zostać spełniony jeden warunek – lektura jest porywająco pochłaniająca, zarówno treścią wizualną – graficzną, jak i tekstową. Nie znoszę pretensjonalnych, kolorowych, celebretyzujących piśmideł.
Jednym z moich ulubionych magazynów jest Monitor Magazine. Od kiedy dowiedziałam się, że rodzeństwo Kustrów – Sebastian i Ewelina, stojące za jego wydaniem, jesienią wypuszcza na rynek polską edycję L’Officiel – nie mogę się doczekać. Mam nadzieję, że pojawi się wreszcie najbardziej profesjonalna pozycja o tematyce mody we współczesnej polskiej prasie. Kwartalnik będzie miał też swoją stronę internetową, której redaktor naczelną została Ewelina Kustra.
4. Blog Forum Gdańsk
I to kolejna impreza, na której nie udało mi się jeszcze być. W tym roku też się nie zapisywałam, bo w ten sam weekend są warsztaty Fashion PR Talks z Marianną Szeib. Nie omieszkam jednak rzucić okiem na live streamingi 🙂
O tym że wydarzenia blogowe są super – chyba nikogo przekonywać nie trzeba. Co ważne, takie spotkania to nie spędy blogerów czyhających na darmowe gifty i próbki, a rzeczowe konferencje, którym towarzyszą prelekcje doświadczonych w boju influencerów, przedstawicieli agencji marketingowych, pr-owych, digitalowych, specjalistów od narzędzi internetowych i networking – odczarowujący stereotypy, które zdążyły narosnąć. Potwierdza to inicjatywa zapoczątkowana przez Kasię z bloga Zapętlone. Już od jakiegoś czasu we Wrocławiu organizowane są comiesięczne warsztaty i wykłady (jeden z nich nawet ja prowadziłam) WROBLOG. Ostatnio wraz z ekipą zaangażowanych ludzi udało się zorganizować konferencję, na którą przyjechali blogerzy z całej Polski! Wielki szacunek, bo co do całego wydarzenia nie można mieć żadnego zarzutu! Team Wroblog postarał się nawet o zorganizowanie nam wolnego czasu – Instawalk po Wrocławiu, zwiedzanie Afrykarium z jego dyrektorem czy klasyczne afterparty. Konferencja spowodowała u mnie falę różnych przemyśleń – ale to chyba temat na osobny artykuł, tymczasem zerknijcie tu na pierwsze zdjęcia!
5. Art & Fashion Forum
Art&Fashion Forum to cykl warsztatów i konferencja dla młodych i zdolnych twórców z branży mody: m. in. fotografów, dziennikarzy, projektantów i ilustratorów. Dotychczas odbyło się 9 edycji, a mnie jeszcze ani razu tam nie było, nawet na otwartych wykładach. Postaram się w tym roku dołączyć do tego grona, więc mam nadzieję, że będziecie trzymali kciuki. Sprawa może być skomplikowana, bo wydarzenie zahacza aż o dwa moje zjazdy na uczelni!
Nie wiem, czy kiedykolwiek przestanę mieć głód wiedzy, a wolę mieć nadzieję, że pozostanie on moim “nałogiem” do końca życia. Rozwijanie się w XXI wieku to nie nudne życie z nosem w książkach, tylko wiele ekscytujących odkryć każdego dnia. Jesień jest u mnie zawsze najbardziej dynamicznym czasem w roku, więc nie mogę się już doczekać co jeszcze dobrego przyniesie!
30 sierpnia 2016
Brak komentarzy